👈 فروشگاه فایل 👉

اختلالات حركتي در حوزه مشكلات ويژه يادگيري 7 ص

ارتباط با ما

... دانلود ...

اختلالات حركتي در حوزه مشكلات ويژه يادگيري 7 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏اختلالات حركتي در حوزه مشكلات ويژه يادگيري

‏تهيه و تدوين: حميد گازراني

‏مركز آموزش و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري شماره يك- مشهد

‏**********************

‏در سالهاي اخير اهداف آموزشي ‏در دو حيطه شناختي و عاطفي مورد توجه قرار گرفته و از آنها به عنوان راهنماي عملي در جهت رشد و تكامل هدف هاي متوالي و زنجيره اي استفاده گرديده است. اما در حيطه رواني- حركتي طبقه بندي هاي عملي و كاربردي بسيار محدود بوده است.

‏فكر طبقه بندي اهداف تربيتي براي مطالعه آسانتر در سال 1948 توسط گروهي از متخصصان تعليم و تربيت و سنجش در سه حيطه شناختي، عاطفي- رواني و حركتي مطرح گرديد.

‏كتاب اول اين گروه توسط بلوم و همكاران در سال 1956 و كتاب دوم درسال 1964 توسط كرات هول و همكاران منتشر گرديد. در حيطه رواني- حركتي طبقه بندي هاي بسياري ارائه گرديده است كه مي توان به كارهاي راكسيدل (1950)، گيلفورد (1958)، سيمپسون(1966)، كيبلر و همكاران (1970) اشاره نمود. اما كارهاي آنيتا.ج.هارو در اين زمينه از معروفترين آنها است. اين نظريه با استفاده از نظريات قبلي و شرايط رشدي تهيه گرديده است.

‏اختلالات حركتي در حوزه مشكلات ويژه يادگيري

‏تهيه و تدوين: حميد گازراني

‏مركز آموزش و توانبخشي مشكلات ويژه يادگيري شماره يك- مشهد

‏**********************

‏در سالهاي اخير اهداف آموزشي ‏در دو حيطه شناختي و عاطفي مورد توجه قرار گرفته و از آنها به عنوان راهنماي عملي در جهت رشد و تكامل هدف هاي متوالي و زنجيره اي استفاده گرديده است. اما در حيطه رواني- حركتي طبقه بندي هاي عملي و كاربردي بسيار محدود بوده است.

‏فكر طبقه بندي اهداف تربيتي براي مطالعه آسانتر در سال 1948 توسط گروهي از متخصصان تعليم و تربيت و سنجش در سه حيطه شناختي، عاطفي- رواني و حركتي مطرح گرديد.

‏كتاب اول اين گروه توسط بلوم و همكاران در سال 1956 و كتاب دوم درسال 1964 توسط كرات هول و همكاران منتشر گرديد. در حيطه رواني- حركتي طبقه بندي هاي بسياري ارائه گرديده است كه مي توان به كارهاي راكسيدل (1950)، گيلفورد (1958)، سيمپسون(1966)، كيبلر و همكاران (1970) اشاره نمود. اما كارهاي آنيتا.ج.هارو در اين زمينه از معروفترين آنها است. اين نظريه با استفاده از نظريات قبلي و شرايط رشدي تهيه گرديده است.

‏مطالعات بسيار حاكي از نقش حركت وتربيت حركتي بر جنبه هاي گوناگون اخلاقي، رشد اجتماعي، عزت نفس و رشد شناختي است (كاشف مجتهدي1372).

‏از سوي ديگر تحقيقات نشانگر ان است كه كودكاني كه از رشد حركتي خوبي برخوردارند در يادگيري دريافت بيشتري دارند، لذا برنامه ريزي در جهت شكل دهي برنامه هاي حركتي و ورزشي و آموزشي- حركتي در سنين پيش دبستاني و دبستاني در جهت رشد همه جانبه و تعديل رفتاري كودكان بسيار موثر است (فرخنده مفيدي1372).

‏قابل ذكر است كه نقطه تمركز تمرينات و آموزش ها بر سه سطح اوليه يعني: حركات انعكاسي، حركات اساسي بنيادي و بالاخره، سطح سوم يعني توانايي هاي ادراكي است كه با توجه به شرايط خاص سني مراجعين به مراكز مشكلات ويژه يادگيري در نظر گرفته مي شود.

‏تنوع و گستردگي تمرينات و آموزش بسيار زياد بوده و به توانائي ها و علائق و تجربيات فردي درمانگران وابسته است. اما آنچه مهم است وجود يك چهارچوب كلي در جهت تدوين و برنامه ريزي اين آموزش ها است.

‏جدول شماره (2-2) طبقه بندي حيطه رواني- حركتي: سطوح طبقه بندي و پاره سطحهاي آن

👇محصولات تصادفی👇

دانلود پاورپوینت ازدواج آگاهانه و پایدار دانلود پاورپوینت زبان و آموزش درس 15 تاریخ دهم انسانی دانلود پاورپوینت طرح تملك دارايي های سرمايه ای تولید لاستیک پاورپوینت مدیریت چیست؟